Üdvözöllek minálunk!

Szeretettel üdvözöllek a Záridő szerkesztősége nevében! 

Mielőtt rákattintanál az első tesztekre vagy bemutatkozó cikkekre, szeretnélek körbe kísérni a magazin oldalán és néhány mondatban bemutatni, hogy mire számíthatsz a zarido.hu hasábjain.  

Azt gondolom, hogy a hírek és a cikkek nem szorulnak különösebb magyarázatra. Lesznek itt mindenféle tesztek, bemutató cikkek és ígérem, hogy megpróbálunk minden témát érinteni. Kipróbálunk különböző fényeket, táskákat, fényképezőgépeket, objektíveket és megannyi kiegészítőt. A cikkek tartalma, pontosabban a stílusa már lehet, hogy egy kicsit szokatlanabb lesz és ahhoz érdemes néhány gondolatot megjegyezni. A tesztekben bemutatott eszközöket nem célunk labor körülmények között bemutatni és a száraz specifikációs adatokkal sem szeretnénk untatni az olvasót, hiszen az ilyen információk ott vannak a gyártói oldalakon. A végtelen precíz bemutatókra már léteznek kitűnő portálok akár hazai, akár nemzetközi vonalon. Jogos lehet a kérdés, hogy akkor mit is kaphat az olvasó a Záridő oldalán. Sztorikat, a termékek használata során kapott személyes benyomásokat, objektivitást, interaktivitást. Némi zavart érezhetsz az erőben, hogy kerülhet egy mondatba a személyes benyomás és az objektivitás. A válasz nagyon egyszerű, ugyanis szerkesztőink képzett fotográfusok, sok éves, évtizedes tapasztalattal és elköteleződéssel a szakma iránt, többen közülük egyazon gyártó termékeit használják hosszú ideje, így nem elvárható a teljesen steril tesztelői habitus. Pontosan emiatt minimális szubjektivitás belepottyanhat a fazékba, amiben a szerkesztők a cikkeiket kotyvasztják számotokra. Amit főszerkesztőként megígérhetek az objektivitás oltárán, hogy nem lesz egyetlen márka sem a többi fölé emelve legyen az bármekkora múltú, presztízsű is. Ezért is ragaszkodunk ahhoz, hogy az eszközök a mindennapos használat során legyenek tesztelve és ne laborban, hogy leírhassuk nektek őszintén a valós használat során tapasztalt pozitív és negatív élményeinket egyaránt. Szerintünk egy termék valós tudása a terepen mutatkozik meg leginkább. Ez a szellemiség egyben a hitvallásunk is, ennek fényében ezen a portálon nem találkozhatsz fizetett, bemutató cikknek álcázott marketing írásokkal sem. Ha hasonlóba bele is botlasz időnként, ott jól láthatóan feltüntetjük, hogy fizetett együttműködés eredményeként született az írás és a célja a bemutatott termék reklámja, nem pedig az egyik szerkesztőnk független írása. Mivel némileg más  szemlélet által készülnek írásaink, mint a megszokott, ezért érdemes akkor is elolvasni egy cikket, ha esetleg nem éppen a legfrissebb fotós eszközt mutatja be, mert mindig jön egy frissített kiadás vagy fényképezőgép esetén egy mark akármennyi, ami miatt az előd modell ára olcsóbb lesz és lehet, hogy pont mi segítünk ahhoz, hogy egy jóárasított ár-érték bajnok kifutó modellt válassz a frissebb helyett.     

Említettem az interaktivitást. Nos, lehetőséget szeretnénk adni az olvasóknak, hogy ők is szerkesszék ezt az oldalt. Sőt, kifejezetten érezzétek magatokat felkérve arra, hogy árasszatok el minket a leveleitekkel! Az észszerűség és a publikálható stílus határain belül mindenre nyitottak vagyunk. Ha pedig valami egészen meredek kéréssel fordultok hozzánk, azt sem söpörjük le az asztalról, maximum kellő humorral kezeljük majd. Arra törekszünk, hogy olyan dolgokat mutassunk meg nektek, ami számotokra érdekes. Éppen ezért lesznek olyan tesztek, amiket előre beharangozunk és kommentekben vagy a szerkesztőségnek címzett mailben javaslatokat lehet tenni arra, hogy mit nézzünk meg, milyen funkciót teszteljünk le. Szintén a Záridő interaktivitását jellemzik a „Kérdezd a fotóst”, „Kérdezd a márkát” és a „Kérdezd a szakit” rovatok.  

A szerkesztőség mail címére közvetlen kérdéseket tehettek fel azoknak a méltán elismert, nagy tapasztalattal, szakmai múlttal rendelkező fotográfusoknak, akik nevét és rövid bemutatkozását elolvashatjátok a rovat menüpontja alattHasonlóan kérdezhettek az egyes márkáktól és a szakitól. A szakink sem egy kezdő buherátor, hanem nagy rutinnal rendelkező szakember. Ő nem más, mint Kalocsay Károly. Fontos, hogy ha írtok, akkor a tárgy részbe mindig írjátok bele a rovat címét és a levélből derüljön ki, hogy kihez vagy melyik márkához intézitek a kérdéseiteket. Ez igaz akkor is, ha a weblapon található kapcsolati űrlapot használjátok. Természetesen megpróbálunk minden kérdésre válaszolni, de mindenképpen a türelmeteket kérjük. Egyrészt mert azok az emberek, akik ezeket a rovatokat szerkesztik és egyben válaszolnak is a kérdésekre, a szabad idejükből áldoznak azért, hogy segítsék a hazai fotós társadalmat. Másrészt főszerkesztőként ügyelnem kell az egyensúlyra, hogy megfelelő arányban jelenjenek meg az egyes márkák az oldalon. Minden esetben a válaszok nem privát levélként fognak eljutni a kérdező számára, hanem a zarido.hu oldalon tesszük közkinccsé. A minőségi és független tájékoztatás érdekében azon dolgozunk, hogy a márkák listája minél teljesebb legyen. A lista bővítésével kapcsolatban folyamatosak a tárgyalások.  

A szerkesztőség címére a kérdéseiteken túl szeretettel várjuk az oldallal kapcsolatos építő javaslataitokat, vagy akár a kívánságaitokat, hogy milyen konkrét eszközöket mutassunk be nektek. 

 

Kellemes időtöltést és jó szórakozást kívánok! 

 

Roszberger Bandi 

Főszerkesztő