Mi lesz az Olympus jövője? – Megkérdeztem az Olympus Magyarországot

Felröppentek a hírek, hogy az Olympus eladja a fotós részlegét és kiszáll a fényképezőgép gyártásból. Mindjárt elindultak a találgatások, hogy akkor most mi lesz az Olympus-szal. Lesznek-e fejlesztések, vagy kifutnak a meglévő termékek és vége? Mi lesz a szervizzel, mi lesz a Mintabolttal? Hogy őszinte legyek engem meglepett ez a hír. Valamikor sok éve a digitális fotós pályafutásomat egy Olympus felszereléssel kezdtem és nagyon szép emlékeket őrzök a szívemben ezzel a márkával kapcsolatban. Sajnálnám ha megszűnne létezni.

Szerettem volna a találgatások helyett konkrétumokat megtudni ezért megkerestem Simon Lászlót az Olympus Czech Group S.R.O. Magyarországi Kereskedelmi Képviseletének a vezetőjét.

  • Szervusz László! Tényleg annyira drámai a helyzet, mint azt olvasni lehet?
  • Szia Bandi, üdvözlöm az olvasókat! Nem olyan vészes a helyzet, szerintem kicsit túlreagálják a szereplők.
  • Mi van most pontosan az Olympus-nál? Miért volt szükség erre a lépésre?
  • Viszonylag egyszerű tulajdonosváltás történik. Igen, kiválunk a nagy Olympus Corporation-ből, így az teljesen tisztán marad “medtech company”, ahogy már évek óta a tokiói tőzsdén szerepel. Azért medtech, mert az árbevétel nagy része az orvosi műszerek gyártásából és forgalmazásából származik. Világszinten az endoszkópok több, mint 70%-át mi gyártjuk. Az anyavállalat teljesen berendezkedett egy medikai cég irányítására, működtetésére, amely nem a legjobb egy konzumer termékcsoport esetében. Az Olympus Corporation tulajdonosi szerkezete is azt kívánta, hogy le kell választani a konzumer divíziót azért, hogy még jobban kiaknázható legyen a fejlődési lehetőség mindkét (konzumer és medika) részleg esetében. Ennek az első lépése történt most.
  • Ez a tulajdonosváltás mennyiben érinti majd a felhasználókat? Lesznek fejlesztések? Lesznek új termékek?
  • Az új anyavállalat a tulajdonjoggal, részvényekkel, technológiával együtt a gyártósorainkat, szervizt és az egész fejlesztési részleget átveszi azért, hogy egy még magasabb szinten működtesse tovább a fotó-optikai vállalatot. A termékfejlesztések nem állnak le, az idei évre tervezett 2 váz és 2 teleobjektív bevezetése is megtörténik. Mondhatom, hogy a fogyasztók számára minden marad a régi. Olyan ez, mint amikor a Volvo kínai lett, mert épp olyan befektetési csoporthoz került át. Attól még ugyanúgy fejlesztenek, gyártanak és az emberek pedig megveszik az autót. A mai világban teljesen normális egy ilyen tranzakció, én személy szerint örülök, hogy nem ragadunk egy olyan szinten, ahonnan még van bőven fejlődési lehetőség és ebben az új formában ennek a kiaknázása is könnyebb lesz.
  • Tehát ha jól értem, akkor a márka nem szűnik meg és a rajongók sem éreznek majd különösebb változást, maximum pozitív irányban?
  • Így van, a felhasználókat nem érinti a változás. A márka nem szűnik meg. Talán egy jó példa lehet, ahogy az IBM notebookból lett Lenovo notebook, most már Thinkpad, teljesen megváltozott a márkanév, de kit érdekel, attól még él és virul a cég. A fejlesztés is folytatódik és érkeznek új modellek is.
  • Mire számíthatnak a felhasználók szervizelés terén? Azt sem érinti a változás?
  • Szerviz esetében sem lesz érezhető változás, maximum ott is csak pozitív irányban.
  • Ezek szerint a rajongók szentélye, az Olympus Mintabolt is marad és várja továbbra is a vásárlókat?
  • A Mintabolt is marad a régiben, teljes mértékben számíthatnak a felhasználók az ottani szakértelemre és támogatásra.
  • Nagyon szépen köszönöm, hogy ilyen gyorsan rendelkezésünkre álltál és válaszoltál a kérdéseinkre! További sok sikert kívánok a munkátokhoz!
  • Köszönjük a kérdéseket!

Olvasóinkat arra biztatom, hogy éljenek a lehetőséggel és ha további kérdéseket szeretnének közvetlen az Olympus hazai képviseletének feltenni, akkor használják ki a “Kérdezd a márkát” rovatunkat és írják meg a kérdéseiket!

Roszberger Bandi